Leman S. Darıcıoğlu’dan Masa Projesi Kapsamında, Unutuşa ve Hatırlamaya Dair Bir Sorgu Performansı “MASA ile 3 Gün” Bugün Başlıyor!
Performistanbul ve Blok Art Space iş birliğinde, 11-12-13 Ocak 2019 tarihlerinde gerçekleşecek performans, Büyük Valide Han’da görülebilir.
Kolektivite ve alternatif alanlara duyulan ihtiyaçtan yola çıkarak oluşan Masa Projesi uluslararası performans sanatı platformu Performistanbul sanatçısı Leman S. Darıcıoğlu ile MASA ile 3 Gün’de bir araya geliyor. Masa Projesi, kendi varlığını Leman S. Darıcıoğlu ile tekrar yorumlayarak izleyiciyle buluşturmaya hazırlanıyor. 3 gün süreyle, günde 8 saat, tarihe, belleğe, unutuşa ve hatırlamaya dair bir sorgu performansı olarak izleyici ile buluşacak olan MASA ile 3 Gün, 11-12-13 Ocak 2019 tarihlerinde, saat 10.00-18.00 arası Büyük Valide Han’da gerçekleşecek. 12 yılda yaklaşık 40 sanatçıyı ağırlayan, yarattığı alternatif sanat alanı ile İstanbul başta olmak üzere Türkiye’deki çağdaş sanat alanı için bir rota olmuş Masa Projesi, bu performans ile ilk defa bir performans sanatı projesinin hem öznesi hem de nesnesi olmaya hazırlanıyor. Masa Projesi bu sefer bedene ve ana dair olasılıkların araştırılacağı bir alana dönüşüyor.
Emek ve azınlık tarihleri mevzularını da odağına alan MASA ile 3 Gün’de Leman S. Darıcıoğlu performans dahilinde, iki semt arası köprü kurmayı planlıyor. Kurulan bu köprü ile sosyo-kültürel yapıları birbirine zıt Eminönü Mercan yokuşunda yer alan Büyük Valide Han ve Dolapdere birbiriyle konuşacak. Masa’nın marangozu Mardo Ohanoğlu’nun Dolapdere’deki marangozhanesinin vitrinine yerleştirilecek ekranda MASA ile 3 Gün canlı olarak izlenebilecek.
Sanatçı: Leman S. Darıcıoğlu Performans Sanatçısı
Leman S. Darıcıoğlu (d.1985, İzmir), İstanbul’da yaşayan bir performans sanatçısı. Sanatçı enstalasyon, video, fotoğraf gibi diğer disiplinlerle de ilgilense de temel olarak performans sanatı alanında üretimini gerçekleştiriyor. Sanat üretim sürecine kendisi üzerinde performatif bir araştırma olarak yaklaşıyor ve işlerini kendi limitlerini ve kendiliğini dönüştürme aracı olarak kullanıyor. Bedeni ‘açılacak bir kaynak’, duygular, korkular ve sınırlar üzerine bir laboratuvar ve karşılaşmaların yoğunluk alanı olarak görüyor. An’ın ve temasın gücüne inanıyor. Bir sanatçı olarak kendisini tanımlaması gerektiğinde ‘queer sanatçı’ tanımını kullanan sanatçı, ‘queer’i sadece heteroseksüelliğin ve ikili cinsiyetin dışı olarak değil, normativitenin ötesinde bir alan olarak alıyor. Danışma kurulunda yer aldığı Queer Düş’ün adlı queer teori serisi 2012 yılından beri Sel Yayıncılık’ta yayınlanıyor. Çeşitli queer kitapların çevirmenliğini yapan sanatçının aynı zamanda Queer Temaşa (2016) adında editörlüğünü yaptığı bir derlemesi bulunuyor. Sanatçının performansları arasında; Darağaç İnisiyatifi tarafından organize edilen Darağaç III sergisi kapsamında bekleyiş II: Darağaç (solo) (Umur bey bölgesi, Izmir, 2018), “18th Asia Art Biennale Bangladesh” kapsamında Mahburur Rahman’ın kürasyonunu üstlendiği Canlı Yayın Performans Sanatı Pavyonunda calculus of mouth (solo) (Shilpakala Academy, Dhaka, Bangladesh, 2018), Burcu Yılmaz, Claire Zerhouni ve Fatih Gençkal’ın küratörlüğünde “Dünyada Bir Köşe Festivali” kapsamında Ceza (Bomontiada Alt, İstanbul, 2018), Emma Møller, Gritt Uldall-Jessen ve Jørgen Callesen küratörlüğünde gerçekleştirilen, “International Performance Art Festival 2018” kapsamında bekleyiş I (solo) (Warehouse9, Copenhagen, 2018).
Performistanbul’un Simge Burhanoğlu küratörlüğünde gerçekleştirdiği İhtiyaç: Sen 672 saat Canlı Süreç kapsamında -672 saatlik- performans Bir güle bakmak (solo) (İstanbul, 2018), Performistanbul iş birliği ile Digilogue kapsamında Lauren McCarthy’nin -24 saatlik- 24 Hour Host [24 saatlik ev sahibi] performansı (solo) (Zorlu Performans Sanatları Merkezi, 2018), “15. İstanbul Bienali” kapsamında Pedro Gómez-Egaña’nın The Domain of Things [Eşyaların Etki Alanı] performansı (grup) (Galata Rum Okulu, İstanbul, 2017), VestAndPage ve Francesco Carol Rolla küratörlüğünde gerçekleştirilen Venedik Performans Sanatı Haftası kapsamında a place to die [ölmek için bir yer] (solo) ve come home – home IV [eve gel – ev IV] (grup) (Palazzo Mora, Venedik, 2017), Performistanbul ile Simge Burhanoğlu küratörlüğünde gerçekleştirilen Zehirlenmiş Prenses (solo) (ALAN Istanbul, İstanbul, 2017), Sevinç Altan Perde sergisi dâhilinde kalp tc (Çukurcuma, İstanbul,2016), Umulmadık topraklar “26. Uluslararası TÜYAP İstanbul Sanat Fuarı” kapsamında Kimler geldi kimler geçti (TÜYAP, İstanbul, 2016) bulunmaktadır.