RİTÜEL VE KARNAVAL SESLERİ: NINOS DU BRASIL – Karaköy Mono

Ninos Du Brasil, kökeni ve arka planı muamma olan bir müzik projesi olmakla beraber,  Batucada ve elektronik müziğin cesurca karışımına adanmış, ara sıra düzenlenen canlı gösterileri ile efsaneye dönüşmüşlerdir.NDB tarzının oldschool techno, stadyum ruhu koroların ve karnaval tarzı  kutlamalarla birleştirilmiş eski usül sert performanlarsların birleşimi olduğunu söylemek hiç de yanlış olmaz. 

İşte soru ve cevaplara Ninos Du Brasil

ps:Scrolldown for English version.

 

Çoğunlukla perküsyona dayalı parçalarınız var. Sizce perküsyonlar ne tür bir etki veriyor parçalarınıza? Daha mistik etkiler mi? Ya da daha neşeli?

Neşe ve eğlence müziğimizde önemli unsurlardır, zıtlıklar da öyle… Yani mistisizmle, tekrarlanan fiziksel jestler ve hareketler ile zihinsel ve ruhsal bir kurtuluş bulmak istiyoruz.

Doğal sesler yardımıyla elektronik ritimler oluşturmaya nasıl karar verdiniz? Buna füzyon diyebilir miyiz?

Şarkı kaydetmeden önce de canlı performanslar gerçekleştirme konusu kafamızda netti. Ayrıca enstrümanlarıyla canlı performanslar yapan, fiziksel olarak görünür olabilen, her yerde hareket edebilen bir grup olmak istedik. Bize göre, müzik dans etmek (ki hala öyle) kafa sallamak ve sahneden izleyicilerin üzerine atlamaktı. Ve elektronik elementlerimiz olmadan bütün bunları yapamayacağımızı fark ettik. Müziğimizi ‘Başka Türde Pop” ya da “NBD Sesi” olarak adlandırmak isteriz ve umarız ki insanlar da yakında böyle adlandırmaya başlayacak.

Bu yıl “Vita Eterna” isimli yeni bir albüm çıkardınız, bir dinleyici olarak albüm bana sakin ve daha yerleşmiş göründü. Albümünüzü nasıl değerlendiriyorsunuz? Novos Misterios ve Muito N.D.B ile arasında ne gibi farklar var?

Aslında Novos Misterios ya da Muito NDB’e göre daha sakin bir albüm olduğunu söyleyemeyiz. Daha ağır ve daha karanlık diyebiliriz. Özellikle bu albüm için daha fazla bas frekanslara,kicklere ve elektroniğe odaklanma ihtiyacı hissettik. Bu albümde kesinlikle öncekilerden daha iyi bir prodüksiyon vardı. Ayrıca stüdyoda öncekilere göre daha fazla zaman harcadık.

Sizi canlı tutan ana ilhamınız ve diğer etkenler nelerdir?

Bizi hayatta tutan, bazen yaşama sevinci bazen de aile ve arkadaşlarımıza olan sevgimizdir. İlhamı tarif etmek oldukça zor, onun doğası elle tutulamaz ve pek de kibar görünmez. İlham zamanında gelmez, ofis saatine saygısı yoktur, hiçbir zaman merhaba ya da hoşçakal demez. Onu karşılamak zordur, nerede karşılayacağını bilemediğin gibi…

Canlı performanslarınızda bir sürü konfeti, renkler ve parıltılar kullanıyorsunuz. YouTube’da izleyebildiğim kadarıyla performanslarınızda oldukça çılgınsınız!  Neden bu efektleri kullanıyorsunuz? Bu füzyonun alaycı bir yaklaşımıdır diyebilir miyiz?

Hiçbir alaycılık yok. İlk gösteriden konfeti kullanmaya başladık. Yalnızca bir konserden ziyade bir tür ritüel ve karnaval havası için referans sahibi olmak istedik. Ayrıca bu her zaman yapmaya niyetli olduğumuz bir şeydi; fiziksel olarak hedef kitleye ulaşmak için çok doğrudan ve basit bir yoldu.

Bir şarkı yayınlamaya hazır olduğunuza nasıl karar veriyorsunuz? Üretim süreciniz nedir?

Normalde stüdyoya bir albüm konsepti ve başlamak üzere olduğumuz yolculuğu betimleyen bir hikaye ile gireriz. Şarkılara bateri ve davul katmanlarının kaydı ile başlıyoruz ve daha sonra düşük frekanslarla, bas davul ekleyip vokal ile bitiriyoruz. Kayıtları dinlemek için birkaç saat harcıyoruz, bazen evde bazen arabada seyahat ederken dinliyoruz. Eğer kayıt aşamasındayken şarkının senaryoyu verdiğini düşünüyorsak, dünyanın geri kalanıyla paylaşılmaya hazır olduğuna karar vermiş oluyoruz.

Canlı performanslarınız sırasında hiç unutmadığınız utanç verici bir anınız oldu mu?

Özellikle ilk sahne performanslarımızda bazı teknik problemlerimiz oldu, bizim için anlaşılabilir olsa da bunu seyirciyle paylaşıyor olmamız pek hoşnut etmedi bizi. Ama her zaman “bu müzikten çok daha fazlası” fikrini savunmuşuzdur ve Ninos Du Brazil kendini ifade özgürlüğünün sınırsızlığını ilan eden bir gruptur.

 

 






Ninos Du Brasil is a project whose origins and background have remained shrouded in mystery. Dedicated to a bold mixture ofbatucada and electronic, their sporadic live appearances have become legendary.NDB’s condensed yet intense set is a fervent intermixture of old school techno, stadium spirit choruses, Carnival style parade celebrations unified with the intensity of old school hardcore shows.

Here is Ninos Du Brasil!

 

Your tracks mostly based on percussions, what kind of effect percussions give to your tracks? More mystical? More joyful?

Joy and fun are very important elements of our music and so are their opposites. So it is also mysticism, through repetitive physical gestures we intend to find a mental and spiritual liberation. Catharsis is an important aspect of Ninos Du Brasil.

How did you decide to create electronic beats with the help of native sounds? Can we call it fusion?

We had clear in mind that we wanted to be a live act even before deciding to record a song. We also wanted to be a band that plays instruments live and that could be physical, intending that we could move around wherever we would perform. For us dancing meant (and still does) mosh, headbanging and stage diving. We also knew we wanted to be a duo and we soon realized we wouldn’t have been able to do all these things I told you if we hadn’t some electronic elements.

We like to call our music ‘Another Kind Of Pop’ or even ‘NDB Sound’ and we hope people will do so too.

You bring out a new album this year in 2017 called “Vita Eterna” and to me as a listener, it sounds more calm more settled. How do you analyze your album? What are the differences between Novos Misterios and Muito N.D.B?

We wouldn’t actually say it is calmer compared to Novos Misterios or Muito NDB. It is a heavier and darker album. For this album, in particular, we felt the need to focus more on the bass frequencies and the kick drum, the electronics in general. This album surely has a better production than the previous ones. We also spent way more time in the studio than we ever had before.

What are your main inspirations and things that keep you alive?

What keeps us alive is sometimes the joy of living or other time the will to survive for the love of our families and friends. Inspirations are rather difficult to describe, their nature is an elusive one and they seem to be not too polite. They don’t arrive on time, they do not respect office time, they never say hello neither goodbye. It is also quite hard you will encounter them where you were supposed to meet them.

In your live shows, you use lots of glittery, colorful, shiny stuff. Guys, you are crazy in your live shows as much as I could watch on YouTube! Why are you using those?Is this kind of sarcastic approach of a part of the fusion?

There is no sarcasm. We started using confetti from the very first show. We wanted to have a clear reference to a carnival and an idea of a ritual rather than a concert. It is also a very direct and simple way to reach the audience physically which we always intended to do.

How do you decide when a song is ready to publish? What is the production process?

Normally we enter the studio with a concept for the album and a story to describe the journey we are about to begin. Songs are we generally start by recording layers of percussions and drums on top of which later on we add low frequencies, bass drum and at the end vocals. We then spend quite a few hours listening to the recordings, sometimes at home and often in the car while we travel. If we feel like the song manages to suggest the scenario we had in mind while recording it is ready to be shared with the rest of the world.

Have you ever had an embarrassing moment that you never forget you live shows?

We had quite a few technical problems especially at our first shows and even if we always felt this was quite appropriated for what we intended to do as a band it was not always so pleasant when shared with the audience. Neither less we always believed in the idea of ‘this is more than music’ and as Ninos Du Brasil we claim all possible freedom of expression